Dansk Jack Russell Terrier Klub er grundlagt i 1984 og er Danmarks første og ældste stambogsførende klub for Jack Russell-terriere.

Dansk Jack Russell Terrier Klub arbejder for at bevare, beskytte og fremme den oprindelige Jack Russell-terriers karakteristiske egenskaber og anlæg som jagthund. Sammen med en række ligesindede klubber verden over er vi tilknyttet Jack Russell Terrier Club of Great Britain, og i overensstemmelse med John Russells ånd er vi uafhængige af kennelklubberne og FCI.

Dansk Jack Russell Terrier Klubs formål fremmes blandt andet gennem stambogsføring af Jack Russell-terriere i Danmark, afholdelse af stævner, hvor medlemmernes stambogsførte hundes jagtegenskaber, temperament og eksteriør bedømmes af sagkyndige dommere, formidling af kontakt til og mellem klubbens opdrættere og medlemmer med interesse for avl samt formidling af hundefaglig viden om Jack Russell-terriere.

Molly apport